• وبلاگ : كليد طلايي
  • يادداشت : كاخ سفيد
  • نظرات : 7 خصوصي ، 7 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ندارفيعي 

    روانشناسي ميوه‌ها

    آيا مي‌دانيد که از طريق ميوه‌ها مي‌توان شخصيت آدم‌ها را شناسايي کرد.

    آيا مي‌دانيد که مي‌توانيد از روي ميوه‌هاي انتخاب شده شخصيت آدم‌ها را شناسايي کنيد و براساس ميوه‌هاي موردنظر بگوييد که شرايط روحي و رواني اشخاص مختلف چگونه است؟

    پرتقال

    از بين ميوه‌ها اگر پرتقال ميوه محبوب شماست، شما آدمي پرقدرت و بسيار صبوريد و دوست داريد کارها را به آرامي و با متانت، اما در عين حال با درايت کامل و جسارت به انجام برسانيد. سخت‌کوش، پرتلاش و کمي خجالتي هستيد؛ اما در دوستي مي‌توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را با دقت انتخاب کرده و با تمام وجود به آنها عشق مي‌ورزيد و از درگيري و تنش به هر قيمت پرهيز مي‌کنيد.

    سيب

    چنانچه سيب ميوه محبوب شماست، فردي اسراف‌کار و بسيار رک‌گو هستيد. اگرچه ممکن است شخصاٌ بهترين سازمان‌دهنده و مدير نباشيد، اما مي‌توانيد رهبر يک تيم کوچک باشيد که با تلاش زياد تيم را به موفقيت‌هاي بزرگ مي‌رسانيد. در بيشتر موقعيت‌ها مي‌توانيد به سرعت و به درستي تصميم بگيريد؛ شما از سفرهاي کوتاه و غيرمنتظره لذت مي‌بريد. زماني که با شريک زندگي خود به سر مي‌بريد، جذاب و خونگرم به نظر مي‌آييد و به شدت عاشق زندگي به مفهوم واقعي آن هستيد.

    + ندارفيعي 

    آناناس

    اگر آناناس ميوه مورد علاقه شماست، بسيار سريع تصميم مي‌گيريد و سريع‌تر از آن عمل مي‌کنيد. در تغيير شغل و خطر کردن در زمينه اجتماعي شجاع و بي‌باک هستيد. شما داراي يک توانايي استثنايي در مديريت مي‌باشيد و نمي‌گذاريد کار روي دستتان بماند.

    دوست داريد مورد اعتماد ديگران باشيد، معمولاً خيلي سريع با ديگران ارتباط دوستانه برقرار نمي‌کنيد، ولي به محض انجام اين کار دوستتان را براي هميشه براي خود نگه مي‌داريد. به ندرت به دنبال زندگي رمانتيک مي‌رويد و شريک شما غالباً به واسطه اين صفات ممتاز تحت تأثيرتان قرار مي‌گيرد، اما از توانايي شما در نشان دادن اين احساسات نااميد است.

    موز

    عاشقان موز افرادي دوست داشتني، آرام و طبيعتاً گرم و بااحساس هستند. شما غالباً از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتي بودن در رنج هستيد. ديگران از طبع آرام و شيرينتان سوء‌استفاده کرده و سعي مي‌کنند به اين وسيله براي خود موقعيت‌هاي جالبي را رقم بزنند. عاشق شريک زندگي خود در تمام زمينه‌ها هستيد و اين عشق به خاطر زيبايي جسمي و روحي اوست! به خاطر روشي که داريد روابط شما با او همواره در يک هماهنگي کامل است.

    نارگيل

    دوستداران اين ميوه سنگين و کمياب افرادي جدي، بافکر و باشعور هستند. از روابط اجتماعي لذت مي‌بريد و به ويژه روي همراهان و دوستان خود حساسيت خاصي داريد. ممکن است کمي خودخواه به نظر آييد، اما لزوماً چنين صفتي در شما برجسته نمي‌شود. شما فردي سريع‌الانتقال، آگاه و گوش بزنگ هستيد که در زمينه شغلي هميشه در بالاترين رده قرار داشته و به بهترين نحو کارها را انجام مي‌دهيد. شما نياز به شريکي عاقل داشته و عقل و احساس را با هم در اين مسأله دخالت نمي‌دهيد.

    گيلاس

    چنانچه گيلاس ميوه محبوب شماست، زندگي هميشه به شيريني که در نظر داريد خود را به شما نشان نمي‌دهد. فراز و فرود در زندگيتان زياد است، به ويژ
    + ندا رفيعي 

    ندارفيعي روان شناسي کودک (Child Psychology)


    نگاه اجمالي

    بدون شک يکي از مهمترين و موثرترين دوران زندگي آدمي دوران کودکي است. دوراني که در آن شخصيت (Personality) فرد پايه‌ريزي شده و شکل مي‌گيرد. امروزه اين حقيقت انکارناپذير به اثبات رسيده است که کودکان در سنين پايين (طفوليت) فقط به توجه و مراقبت جسماني نياز ندارند، بلکه اين توجه بايد همه ابعاد وجودي آنها شامل رشد اجتماعي ، عاطفي ، شخصيتي و هوشي را دربر گيرد. اين ابعاد عوامل تعيين کننده و اساسي يک انسان هستند که از دوران کودکي پايه‌گذاري و شکل مي‌گيرند.

    اهميت روان شناسي کودک


    روان شناسي کودک اهميت خود را از کودک مي‌گيرد، چرا که دوران کودکي انسان اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. شايد نگاهي به دوران کودکي انسان و توانائيهاي نوزاد انسان در مقايسه با ساير موجودات اهميت اين دوران را آشکارتر ‌سازد. نوزاد انسان در ميان ساير موجودات عالم طولاني‌ترين زمان را نياز دارد که قابليت‌ها و توانائيهاي خود را پرورش و آشکار سازد. در واقع انسان حدود 18 سال اول زندگي خود را در حال رشد و تکامل در ابعاد مختلف است و اين زمان طولاني و با‌ اهميتي در زندگي انسان است.

    از طرف ديگر ، نوزاد انسان با کمترين توانايي‌ها و امکانات (نظير بازتابها) به دنيا مي‌آيد و به مراقبت زياد و شديدي نسبت به ساير موجودات نياز دارد (براي مثال در نظر بگيريد که چگونه گوساله گاو پس از به دنيا آمدن روي پاي خود مي‌ايستد، ولي نوزاد انسان حتي نمي‌تواند سر خود را راست نگه دارد). ابن مراقبت توسط پدر و مادر در وهله اول و توسط اطرافيان و جامعه در وهله دوم اعمال مي‌شود، ولي اين مراقبت بدون آگاهي ، دانش و آموزش شيوه‌هاي فرزند‌پروري صحيح امکان ندارد و اهميت روان شناسي کودک نيز از اين دو موضوع (زمان طولاني رشد کودکي و شيوه‌هاي صحيح فرزند‌پروري) ناشي مي‌شود.

    مطالعه در مورد مقابله با برخي مشکلات رفتاري _ رواني دوران کودکي

    کودکان نيز همچون بزرگسالان دچار آشفتگي‌هاي رواني _ رفتاري مي‌شوند و اين مسئله باعث تحقيقات و مطالعات دامنه‌داري در زمينه انواع اين آشفتگي‌ها و تفاوت آنها با آشفتگيهاي رفتاري _ رواني بزرگسالان و همچنين شيوه‌هاي درماني اين آشفتگيها شده است. برخي ار اين مشکلات و آشفتگيهاي رفتاري _ رواني کودکان عبارتند از: اتيسم (Otism) ، اختلالات يادگيري ، اختلالات توجه ، اختلالات دفعي ، ناخن جويدن و ... .

    + مهگل 
    مطلب بزاريد
    + مهتاب 
    وبلاگتون خيلي خوبه؟