*اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِل فرجهم

کاخ سفید - کلید طلایی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کلید طلایی
  • م.عزیزیان ( سه شنبه 87/10/24 :: ساعت 2:13 عصر)

    چرا کاخ سفید، سفید است؟

    چرا کاخ سفید، سفید است؟

    کاخ سفید، از روز نخست سفید نبوده یا همیشه کاخ سفیدنامیده نمی شده است. اما همیشه اقامتگاه رسمس رئیس جمهور آمریکا بوده است.
    این کاخ، کهن ترین ساختمان متعلق به حکومت فدرال آمریکاست که سنگ بنایش در روز 13 اکتبر 1792 گذاشته شد. طراح این کاخ را یک معمار ایرلندی تبار به نام جیمز هوبان بود که در معماری برای گزینش طرح خانه رئیس جمهوربرنده شد.

    کاخ سفید در آغاز خانه رئیس جمهور، بنای رئیس جمهور و حتی قصر رئیس جمهور نامیده می شد. پس چطور شد که کاخ سفید نام گرفت؟ این کاخ، در اصل از سنگ سیاه متمایل به خاکستری ساخته شده بود. در جریان جنگ سال 1812 میلادی، سربازان بریتانیا به واشنگتن یورش آوردند و این کاخ را ( در روز 24 آوریل 1814 ) به آتش کشیدند. از آن همه، فقط دیوارهای کاخ برجای ماند.
    با نظارت جیمز هوبان، کاخ نوسازی شد و تمام کارهایش در سال 1817 میلادی به پایان رسید. برای آنکه سیاهیهای ناشی از آتش سوزی پوشانده شود، کاخ را سفید کردند. از آن روز به بعد، این بنا را کاخ سفید نامیده اند، ولی فقط در سال 1902 میلادی بود که تئودور روزولت، آن را نام رسمی کاخ رئیس جمهور قرار داد.
    نکته جالب توجه اینجاست که بسیاری از اطاقهای کاخ سفید را با نام رنگشان می شناسند. اطاق آب، که بیضی شکل است، اطاق پذیرایی رئیس جمهور و خانواده اش است. اطاق سرخ با اشیایی از دوران امپراتوری آراسته شده است. اطاق سبز با اشیایی از دوران ریاست جمهوری جان آدامز و توماس جفرسون تزئین شده است. یک مهمانخانه گل سرخ در طبقه بالا وجود دارد که رئیس جمهور و خانواده اش در آن زندگی می کنند.
    __________________


  • کلمات کلیدی :


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سیب زمینی
    واژه ها
    عطسه
    کالج
    کاخ سفید
    [عناوین آرشیوشده]