• وبلاگ : كليد طلايي
  • يادداشت : عطسه
  • نظرات : 3 خصوصي ، 10 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + كيميا زارعان 

    ويژگي‌هاي شخصيتي معلم و نقش آن در تدريس

    *معلم شاگرد نگر (شاگرد نگر فردي - شاگرد نگر جمعي )

    *معلم درس نگر ( علمي و فلسفي)

    معلم شاگرد نگر

    اين گروه از معلمان ، شاگردان را هسته مرکزي فعاليت خود قرار مي‌دهند. آنان را محور اصلي فعاليت‌هاي آموزشي مي‌دانند. آنان فعاليت و رشد همه جانبه شاگردان را در نظر مي‌گيرند و مواد درسي و انتقال دانش را براي پرورش آنها به کار مي‌برند. اين گروه به طور کلي ، به پرورش استعداد شاگردان شوق فراوان دارند. البته نبايد تصور کرد که معلمان ديگر هيچ توجهي به شاگردان ندارند.

    بلکه مي‌توان گفت که اين دسته از معلمان بيشتر از ديگران ، شاگردان را در نظر مي‌گيرند و رفتارشان نسبت به شاگردان به گونه‌اي است که توجه هر مشاهده کننده‌اي را در نخستين برخورد به خود جلب مي‌کنند. گروه شاگرد نگر را مي‌توان به دو دسته کوچکتر در شاگرد نگر فردي و شاگرد نگر جمعي تقسيم کرد.

    شاگرد نگر فردي و شاگرد نگر جمعي

    شاگرد نگر فردي به ويژگي‌هاي فردي شاگردان ، بيشتر توجه دارد و يکايک آنان را شناسايي و با هر کدام مطابق خصوصيات فردي‌اش رفتار مي‌کند.در حاليکه شاگرد نگر جمعي بيشتر به جمع شاگردان و پرورش جمعي آنها توجه دارد. اين گروه از معلمان با استفاده از روان‌شناسي پرورشي و روان‌شناسي نوجواني در جهت تربيت و پيشرفت کلي همه شاگردان تلاش مي‌کنند. رفتار اين معلمان نسبت به رفتار معلمان شاگردنگر فردي رسمي‌تر است. اين دسته از معلمان چندان به عواطف و در خواست‌هاي شاگردان توجه ندارند.