• وبلاگ : كليد طلايي
  • يادداشت : كالج
  • نظرات : 1 خصوصي ، 1 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + درسا 

    توصيه هاي کاربردي در انتخاب رنگ ها در خانه

    همه ي ما قبول داريم که ترکيبات رنگي روشن ، قشنگ تر به نظر مي آيند و محيط خانه را از پرتو درخشاني برخوردار مي کنند. چنانچه فضاي منزل تان را با رنگ هاي عسلي و طلايي بياراييد، متوجه مي شويد که چقدر اتاق هاي خانه دلباز و روشن مي شوند. منزل شما با استفاده از رنگ مايه هاي طلايي ، زرد ، شکلاتي و قهوه اي کم رنگ ،

    قرن‌هاست که از رنگ براي درمان و شفابخشي استفاده شده، و تاريخ آن به قدري دور مي‌شود که کسي زمان دقيق آن را نمي‌داند.

    به کارگيري رنگ در مقادير کم يا زياد، اثر جادويي خود را بر حواس ما بر جاي گذاشته، باعث رفع خستگي، فرسودگي و فرو نشاندن دلهره مي‌شود. رنگ‌ها مي‌توانند زندگي را سلامت‌تر و شادتر‌ نمايند. وقتي که رنگ‌هاي خاصي در معرض ديد بيننده قرار مي‌گيرند، به ايجاد يک زندگي مفرح کمک مي‌کنند، فقط کافي است ما آنها را بشناسيم و محيط خود را سرشار از چنين رنگ‌هايي کنيم. اگر صرفا پيرامون خود را با رنگ‌هاي زنده احاطه کنيم، آنها سبب ايجاد تحول در طرز تفکرمان مي‌شوند و گاهي تغييرات نامحسوس يا شايد بر خلاف آن، دگرگوني‌هاي چشم‌گيري در روند زندگي‌مان به وجود آورند.

    رنگ وسيله‌اي است براي بر طرف کردن کسالت ما، و رنگ‌هاي متنوع در حکم پزشکاني هستند در خانه ما.

    سبز

    اولين رنگ شفا‌‌دهنده در چرخه رنگ ، سبز است؛ زيرا سبز بازوي آرامش‌بخش طبيعت محسوب مي‌شود. رنگ سبز (چه تيره و چه روشن) اگر رنگ غالب در محيطي باشد، اثري تسکين‌دهنده و آرام‌بخش دارد. رنگ سبز را مي‌توان در درجات تيره به عنوان رنگ بنيادين جهت ايجاد آرامش، و با درجه‌هاي روشن به عنوان احيا‌کننده به کاربرد

    درخشش خاصي پيدا مي کند و اتاق هايتان جلوه اي حقيقي به خود مي گيرند؛ همانند اين که تابش نور خورشيد سراسر روز در خانه ي شما گسترده باشد.

    طيف هاي مختلف از رنگ طلايي ، رنگ هايي سرد و گرم را شامل مي شوند که همه جزء رنگ مايه هاي طبيعي اند و در کنار قهوه اي بسيار هماهنگي خوبي دارند. مبلمان راحتي ، پرده ها، فرش ها ، همين طور کوسن ها ، در اتاقي با ترکيب رنگ طلايي و قهوه اي بسيار شکيل اند ، به خصوص اگر آن ها را با مخمل اعلا تلفيق نماييد تا تأثير گذاري شان بيش تر شود. شما با توجه به علاقه مندي خود مي توانيد از سايه هاي طلايي گرم شامل رنگ مايه هاي مسي و کاراملي بهره بگيريد. رنگ هاي طلايي سرد سايه روشن هايي از بژ يا رنگي شبيه به پوست ليمو عماني را شامل مي شوند که بسيار سنگين و پرجلوه اند. طلايي هاي سرد وقتي با رنگ هايي مثل فندقي يا عنابي که از خود سايه هاي قرمز رنگ ساطع مي کنند ترکيب شوند، با هم آيي بي نظيري ايجاد مي کنند.

    رنگ هاي متاليک يا در اصطلاح ، همان رنگ هايي که از فلزات برگرفته شده اند ، هميشه بسيار چشمگيرند و اگر آرايه ها و پوشش هاي پارچه اي و بافت دار منزل از بين چنين رنگ هايي برگزيده شوند ، درخشش آن ها هر روز بر نشاط ساکنان خانه مي افزايد. طلايي و نقره اي از برترين رنگ هايي هستند که پايه ي فلزي دارند. از ساير طيف ها هم مي توان به برنزي ، مسي آبي، سبز و قرمز متاليک اشاره کرد.

    جالب ترين انتخاب براي رنگ ديوار اتاق هاي تاريک ، زرد آفتابي يا کرم درخشان با ته مايه ي طلايي است. اين نوع رنگ آميزي ، کاملا سردي و يکنواختي محيط را از بين مي برد ، هم چنين باعث روشني فضا شده، انسان را شاد و زنده دل مي کند. بهره گيري از اين رنگ مايه حسي آرام و دلنشين در اتاق خواب ها و اتاق نشيمن ايجاد مي کند و با ترکيب رنگ هاي سفيد و قهوه اي يک محيط دنج براي روزهاي کوتاه پاييز و زمستان فراهم مي آورد.

    طيف هايي از طلايي خاکي رنگ ، بسيار قوي و گرم هستند. سعي کنيد از اين رنگ ها براي قفسه هاي چوبي قديمي ، همين طور ميز و صندلي ها استفاده کنيد. البته پس از رنگ زدن اين اشيا آن ها را کمي سمباده بزنيد تا روشن تر شوند و به اتاق نشيمن تان نمايي شاد ببخشند.

    برخلاف اين حالت، ممکن است از چوب هاي تيره در کنار آرايه هاي روشن در اتاق بهره بگيريد. چوب هاي تيره به رنگ قهوه اي سوخته در محيطي با رنگ مايه هاي طبيعي و خنثي ، نمود بسيار جذابي پيدا مي کنند. اين نوع لوازم اگر نقش واقعي چوب را بر خود داشته باشند ، خيلي زيباتر و شيک تر خواهند بود.

    توصيه هاي کاربردي:

    1. در اتاق خواب هايي که نور کمي دارند و همين طور در اتاق نشيمني که کم وسعت است، هاله اي از نور صورتي ملايم به کار ببريد؛ زيرا محيط را دلنشين و مهيج مي سازد. هم چنين پرده ها، مبلمان و ديوار را با ترکيبي از رنگ سفيد و کرم انتخاب کنيد تا هماهنگي متناسبي در فضاي اتاق به وجود آيد.

    2. مبل و صندلي قديمي اتاق نشيمن را با پيراهني از پارچه ي مخمل نرم به رنگ طلايي بپوشانيد تاامروز جلوه کنند . سايه روشن هايي از شکلاتي و بژ، در کنار طلايي تأثير گذاري اين رنگ را فوق العاده بيش تر مي کنند. چنانچه از پارچه ي مخمل نقره اي استفاده کنيد، مي توانيد آن را در کنار آبي يا سبز رنگ پريده قرار دهيد. همين طور با افزودن گلداني پر از رزهاي صورتي و سفيد، يک حس خاص و زنانه در فضا ايجاد مي کنيد.

    3. پرده هاي گيپور يا تورهاي نقش دار باعث مي شوند که پنجره هاي بزرگ جلوه ي زيادي پيدا کنند. هم چنين با انتخاب روميزي يا روتختي قلاب دوزي شده و برودري در رنگمايه هاي ملايم صدفي و صورتي ، در اتاق هاي خواب و نشيمن جذابيت بيش تري ايجاد مي کنيد.