• وبلاگ : كليد طلايي
  • يادداشت : نماز
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    چگونه بچه ها را تنبيه نمايم ؟

    اگر فقط بخواهيم فهرست وار مروري بر عواقب تنبيه جسماني و يا كتك زدن بچه ها بيافكنيم موارد ذيل قابل ذكرند:

    1)‌ تنبيه جسماني خيلي زود اثر آگاه كننده خود را از دست مي دهد يعني بچه اي كه كتك مي خورد خيلي زود Desensitized مي شود

    2) مجازاتگر كه در غالب موارد مادر و پدر طفل مي باشد مجبور است هر بار بر شدت آن بيافزايد كه طفل از مجازات دچار ترس و اضطراب گردد و ديگر , عمل بد خود را تكرار نكند يعني هذفي كه تنبيه كننده به دنبال آن است.

    3) در اثر اين تشديد مجازات در اكثر موارد مجازاتگر عنان اختيار را از دست داده و لطمات شديدي در حين حمله خشم برطقل وارد مي سازد كه همان معناي abuse Physical را زنده كرده و در نتيجه در بسياري موارد بچه آنچنان صدمه خواهد ديد كه ديگر قابل جبران نخواهد بود (مانند خونريزيهاي جمجمه , شكستگيها و سوختگيها و فلجي و عقب افتادگي عقلاني و صدها مصيبت ديگر) و يا به مرگ طفل خواهد انجاميد , آنچنان كه آمار بسياري كشورها حاكي از حوالي 4000 - 10000 مورد مرگ در سال , در نتيجه Physical abuse است (‌كه در اكثر موارد Missed شده و به حساب مرگهاي اتفاقي گذاشته مي شود( .

    4)‌ طفل كتك خورده از زمان طفوليت مي آموزد كه راه حل مشكلات منازعه و ابزار خشم به ديگران است (‌قانون Child abuse = نسل Abuser نسل More abuser از خود بر جاي مي گذارد ).

    5) پايين آمدن اتكا به نفس Poor selfe = steem : من بچه هستم , من كسي نيستم ,من لياقت ندارم مفاهيمي است كه با رشد روند تفكري در ذهن طفل ايجاد شده و خود را پايين تر از ديگران خواهد پنداشت زير مكرا در حين كتك خوردن اين جملات را از دهان والدين خود شنيده است

    6) معناني انتقام Revenge بجاي آگاهي و عبرت در ذهن وي شكل مي گيرد و باعث مي گردد بر منفي كاري خود بيافزايد طفلي را كتك مي زنند كه برادر و خواهر شيرخوار كوچك خود را اذيت نكند در اينصورت مسلم بدانيد كه و اين موجود را كه باعث كتك خوردنش شده است زير زيركي و بيشتر از سابق اذيت خواهد كرد

    7) عدم اعتماد به دنيا loss of trust : بالاخص در شيرخواراني كه در زير يك سالگي از والدين كتك مي خورند و يا با خشم با آنان رفتار مي كنند (مثلا مادراني كه شيرخواران بد خلق و نق نقي را به شدت تكان داده و يا روي بالش پرت مي كنند ) معناي دنيا = مكان نا امن شكل مي گيرد زيرا مجازات از سوي افرادي اعمال شده است كه اولين مراحل اتكاء و اعتماد را در انسان شكل مي دهند يعني مادر و پدر.

    8) اگر بخواهيد عواقب جسمي و روحي تنبيه جسماني را بر شماريم صدها كتاب و مقاله هم بجايي نخواهد رسيد و فقط ذكر مي كنيم كه ايجاد افسردگي , فرار از مدرسه , فرار از منزل , روي آوري به فحشا و اعتياد ( در سنين بالاتر و بالاخص نوجواني ) شكست هاي شغلي , بزهكاري و اعمال ضد اجتماعي و خلاف قانون و رخداد بالاتر و طلاق در خانواده افراد Abused بعنوان مشتي از خروار قابل ذكرند

    فردوسي

    تاريخچه روانشناسي

    يک فيلسوف تحصيل کرده آلماني بنام رادولف گوسلنيوس ابداع کننده اصطلاح "روانشناسي" است (1950). معني ريشه کلمه روانشناسي از کلمه (روان) بمعناي "روان در زبان يوناني است. تا حدود اواخر قرن نوزدهم، روانشناسي بعنوان شاخه اي از علم فلسفه شناخته مي شد. و همچنين بعنوان يک کيش در برخي فرهنگ ها در نظر گرفته مي شد که شامل تهاجم افکار و نابودي يگانگي دروني مي گرديد. در سال 1879 شخصي بنام ويلهلم وندت (که به پدر روانشناسي نيز معروف است) اقدام به تاسيس يک آزمايشگاه در دانشگاه شهر لايپزيک آلمان نمود که تمرکز اصلي آن بروي مطالعات روانشناسي قرار داشت. در سال 1890 ويليام جيمز درکتاب خود با نام "اصول روانشناسي به بسياري از پرسشهاي مطرح شده در باب بنياد هاي روانشناسي که تا سالها بعد توسط روانشناسان مطرح گرديده بودند، پاسخ داد. از ديگر افراد مطرح در اين رشته هرمن ابينگواس (پيشتاز تحقيقات حافظه)، دانشمند روسي با نام ايوان پاولف (شخصي که مبتکر فرآيند يادگيري شرطي شدن کلاسيک است) مي باشند.
    + باسمن تنباكويي 

    پوستتان را براق تر کنيد

    براي شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخوريد. ممکن است تا به حال خيلي اين را شنيده باشيد، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بين برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان مي شود.

    دندانهايتان را سفيدتر کنيد

    همه ما مي دانيم که سودا، قهوه، چاي و غذاهاي شيرين باعث تغيير رنگ و لکه دار کردن دندانها مي شوند. اما آيا مي دانستيد که سيب و کرفس به از بين بردن اين تغير رنگ و سفيدتر کردن دندانها کمک مي کنند؟

    موهايي براق داشته باشيد

    مواد غذايي که حاوي ميزان زيادي ويتامين B هستند براي براقتر کردن مو بسيار مفيدند. ويتامين B در تخم مرغ، شير، سبزيجات، و گوشت مرغ يافت مي شود. سيليکا نيز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسيار موثر است. پوست خيار، پياز، جو خام و جوانه ي لوبيا منابع اصلي اين ماده معدني به شمار مي روند.

    خشکي پوستتان را از بين ببريد

    + نگار برجيان 

    ويژگيهاي افراد داراي انگيزه پيشرفت

    حداکثر عملکرد در تکاليف نسبتا چالش انگيز در افرادي با انگيزش پيشرفت بالا

    افرادي که نياز پيشرفت زيادي دارند در تکليفي که به آنها گفته شده از نظر دشواري متوسط بهتر از افرادي که نياز پيشرفت کمي دارند عمل مي‌کنند. وي افراد با نياز پيشرفت زياد بهتر از افراد با نياز پيشرفت کم در تکاليف آسان يا دشوار عمل نمي‌کنند و عملکرد در تکاليف نسبتا دشوار براي فرد با نياز پيشرفت زياد مشوق مثبتي را فراهم مي‌سازد که فرد با نياز پيشرفت کم آن را تجربه نمي‌کند. فرد با نياز پيشرفت زياد به دنبال چالش متوسط است زيرا اين نوع چالش مهارت و تونايي وي را بهتر مي‌آزمايد. موفقيت از طريق مهارت خود شخص به فرد با نياز پيشرفت زياد اين احساس را مي‌دهد که کار وي خوب انجام شده است، احساس که اهميت خاصي براي اين افراد دارد.

    پايداري در افراد با انگيزش پيشرفت بالا

    افراد با نياز پيشرفت زياد نه تنها تکاليف نسبتا دشوار را ترجيح مي‌دهند بلکه پايداري بيشتري نيز در اين تکاليف دارند و پايداري کم در تکاليف آسان و دشوار افراد شديدا پيشرفت‌گرا هنگام روبه رو شدن با شکست در تکاليف دشوار در مقايسه با افراد پيشرفت‌گراي کم پايداري زيادي نشان مي‌دهند. افراد با نياز پيشرفت زياد عموما استقامت بيشتري دارند و تا مدت زمان بيشتري به کار خود ادامه مي‌دهند.

    رفتارهاي بازرگاني در افرادي با انگيزش پيشرفت بالا

    مک کللند که تحقيقات مفصلي روي انگيزش پيشرفت داشته است ارتباط نيرومندي را بين رفتارهاي بازرگاني و انگيزه پيشرفت مشاهده کرده است. او دانشجويان را از نظر نياز پيشرفت مورد بررسي قرار داد و انتخابهاي شغلي آنها را 14 سال بعد پي گيري نمود. هر يک از شغلهاي دانشجويان با عنوان بازرگاني دسته بندي شد. اکثر افرادي که که مشاغل بازرگاني داشتند در آزمون 14 سال قبل خود انگيزه پيشرفت بالايي نشان داده بودند.

    زمينه اجتماعي انگيزه پيشرفت

    هنگام توصيف انگيزه پيشرفت ضروري است که زمينه‌هاي اجتماعي آن توجه شود. هر فرد تلاش مي‌کند به نحوي به وظائف مورد نظر خويش عمل کند ولي از آنجا که اين امر در يک محيط اجتماعي اتفاق مي‌افتد. مفاهيمي از قبيل تشريک مساعي ، رقابت ، تشکيل گروه ، اهداف گروه و پيشرفت گروهي نيز مطرح مي‌شود. در ميان آثار اجتماعي انگيزه پيشرفت مي‌توان به آثار مثبت اجتماعي آن اشاره کرد که مورد توجه بيشتري قرار مي‌گيرند. با توجه به اينکه بيشتر افراد جامعه موفقيت در انجام وظائف را يک هدف مثبت در نظر مي‌گيرند و در اين زمينه تلاش مي‌کنند در نتيجه به آثار مثبتي از قبيل فزوني انتظار موفقيتهاي بعدي غرور و صلاحيت بيشتر دست مي‌يابند. بنابراين موفقيت داراي آثار مثبت اجتماعي است.

    دستيابي به هدف مورد انتشار موجب تجلي موفقيت مي‌گردد و در اين صورت افراد نسبت به يکديگر برخورد صميمانه و خير انديشانه از خود نشان مي‌دهند. در يکي از آزمايشاتي که در اين زمينه انجام شد، محققان نتيجه گرفتند که افراد موفق نسبت به افراد ناموفق در زمينه کارهاي اجتاعي و عام المنفعه و مددياري آمادگي بيشتري از خود نشان مي دهند. آنها معتقد بودند که بين موفقيت و گرايش به کارهاي مردم پسند رابطه وجود دارد. نتيجه تحقيق ديگري نشان داد که وجود احساس موفقيت در افراد باعث مي‌شود که آنها به شکلات ديگران بيشتر رسيدگي کنند.

    تاثير عدم موفقيت بر رفتار به درستي معلوم نيست ولي وقتي موفقيت سبب افزايش رفتار اجتماعي مي‌شود، مي‌توان تصور کرد که عدم موفقيت در بروز رفتارهاي ضد اجتماعي موثر باشد. گاهي افرادي که موفق نمي‌شوند، سعي مي‌کنند عزت نفس خويش را به صورت سطحي با رفتارهاي بلند پروازنه بهبود بخشند. تاثير عدم موفقيت به عواملي از قبيل زمينه‌هاي اجتماعي و موقعيت اجتماعي که فرد در آن موقعيت موفق نشده است، بستگي دارد.

    روشهاي اندازه گيري انگيزه پيشرفت

    رايج‌ترين شيوه اندازه گيري انگيزه‌هاي پيشرفت آزمون TAT است که توسط "هنري موراي" ارائه شده است. TAT مجموعه‌اي ار تصاوير را به آزمودني نشان مي‌دهد و از او مي‌خواهد تا داستانهاي کوتاهي درباره وقايع نقاشي شده در هر تصوير بسازد. محتوا و موضوعي که فرد براي تصوير ارائه شده در قاب داستان ارائه مي‌کند، مي‌توانند بيانگر نيازها و انگيزه‌هاي پيشرفت باشند: مثلا ممکن است فردي براي يکي از تصاوير آزمودن TAT موضوع تلاش شخصي را براي راه يابي به دانشکده پزشکي ، دکتر شدن و کشف درمان براي يک بيماري لاعلاج را مطرح کند چنين محتوايي يک موضوع مربوط به انگيزه پيشرفت است.

    علاوه بر آزمون TAT مقياسهاي ديگري نيز براي بررسي انگيزه پيشرفت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که مقياسهاي خود سنجي رواج بيشتري پيدا کرده‌اند چون راحت‌تر قابل اجرا و نمره گذاري و تفسير هستند. در اين ميان مي‌توان به مقياس pmt هرمنزو پرسشنامه انگيزش پيشرفت هلم ديچ و اسپنس اشاره کرد.
    + نگار برجيان 

    کسي مرا صدا مي زند که نمي دانم از کدام سوست.من بدنبالش مي روم.همه جا را همانند نور فرا مي گيرم اما پيدايش نمي کنم.صدايش صدايي نيست که دوست داشته باشم.بيشتر تلخ است و به حقيقت نزديک.بيشتر مرا ياد دردهاي گذشته و آينده ام مي اندازد.صدايش صداي آدمي نيست.صداي شيطاني هم نيست.و مهم تر از همه اينکه خدايي هم نيست.صدايست درست از جنس خودم.صدايي که قطعا تنها من مي شنوم.و قطعا من جذب آن مي شوم.جذابيت دردناکي که شايد مرا از خود متنفر مي سازد اما مانند افيون به خودش معتاد مي سازد.من اين صدا را نمي شناسم اما تنها وجوه متشابه خودم را در آن مي بينم و فکر مي کنم که سالهاست که گوشهايم را پر مي کند.سعي نمي کنم از صدا خلاص شوم.گوشهايم را نمي گيرم.فرياد نمي زنم.برخود جامه نمي درم.زيرا مي دانم صدا بنيادي کاملا دروني دارد.مي دانم که صدا کاملا به من آغشته است.مي دانم که سرمنشا صدا انفصال ناپذير خواهد بود.مي دانم که با مرگ هاي تصنعي و ترحم برانگيز هم نمي توانم از شر آن خلاص شوم.زيرا مي دانم که هرگز نمي توان

    + نگار برجيان 

    مقدمه
    تمركز يك حالت پيچيده ذهني است. نكته جالب توجه و طنز آميزي كه در مورد تمركز مي‌توان ذكر كرد اين است كه هرچه بيشتر دربارة تمركز، فكر مي‌كنيد يا دربارة آن نگران مي‌شويد، كمتر مي‌توانيد بر تكليف فعلي خود متمركز شويد.همين نكته توضيح مي‌دهد چرا راهبردهايي كه به منظور افزايش تمركز تدوين يافته‌اند غالبا به طور غيرمستقيم و با متمركز شدن روي حذف عوامل مخل به مساله تمركز مي‌پردازند هر چند براي اصلاح تمركز، راه حلهاي ?قطعي? كمي وجود دارد ولي خوشبختانه در مورد اكثر دانشجويان، چه مشكل در زمينه تمركز داشته باشند وچه نداشته باشند و بخواهند صرفا توانايي فعلي خود را افزايش دهند، گام اولي كه بايد برداريد يكي مي‌باشد .تحليل دقيق اموري كه تمركز افراد را بر هم مي‌زنند اغلب مؤثرترين گام جهت اصلاح و بهبود تمركزاست .در اينجا خلاصه‌اي از عوامل مخل ارائه مي‌شود تا زمينه‌اي براي فهم مشكل خاص شما به دست آيد. به منظور دستيابي به جزئيات بيشتر دربارة چگونگي اصلاح تمركز دانشجو مي‌تواند با مركز مشاوره دانشجويي تماس برقرار كند.
    امور مخل در مطالعه
    محل مطالعه
    دانشجويان سال اول ،مخصوصا كساني كه در خوابگاه زندگي مي‌كنند اغلب بخاطر سرو صدا، وجود همخوابگاهي‌ها، يا يك محيط نامناسب، در زمينه تمركزد ار مشكل مي‌شوند .زندگي در منزل يا بيرون از دانشگاه هم مي‌تواند مشكلاتي ايجاد كند. آشنايي با اين مساله كه چگونه مكاني ساكت، راحت و رها از امور مخل براي مطالعه‌بيابيم يكي از ساده‌ترين و مؤثرترين شيوه‌هاي اصلاح تمركز است.
    حواسپرتي‌هاي ناشي از شرايط بدني
    خواب نامنظم، فعاليت‌ها وعادات غذايي مي‌تواند بدون ترديد علت مشكلات تمركز باشد.ما تمايل داريم به عنوان بزرگسال، ارتباط ميان سلامت جسمي وعملكرد هوشي را ناديده بگيريم.
    دستيابي به يك رژيم مناسب غذايي و رعايت آن مي‌تواند عملكرد فيزيولوژيكي مغز شما را در بالاترين سطح حفظ كند. راهبردهاي مديريت زمان (تنظيم و برنامه ريزي وقت ) مانند برنامه ريزي زمان مطالعه بر مبناي اوج وافت وافت توان جسمي، اين اطمينان را به دست مي‌دهد كه توانايي بدني شما براي تمركز در بهترين شكل آن فراهم شده است.
    با خود صحبت كردن
    خيلي‌هاي نمي‌دانند كه ما به هنگام انجام تكاليف از جمله هنگام مطالعه ،به شكل خاموش با خودمان صحبت مي‌كنيم .
    صحبت با خود ، مي‌تواند فعاليت‌ها و رفتارها را در ما برانگيزد و مورد تشويق قرار دهد، به سروسامان دادن آنچه بعدا انجام مي‌دهيم كمك كند، ما از طريق صحبت با خود بر جريان پيشرفت خود نظارت مي‌كنيم . ولي اگر همين گفتگوي با خويش بيش از اندازه ارزشيابانه يا انتقاد ي صورت گيرد بر تمركز اثر منفي مي گذارد .آيا تا بحال تجربه نگارش يك مقاله را داشته‌ايد كه در همان سطر اول آن گير كرده‌ايد و ناكام شده‌ايد ؟مقصر اصلي يك ?ويراستار دروني ? بسيار سختگير بوده است. مقايسه توانايي خود با توانايي ديگران و انتظارات غلط داشتن در مورد مدت و كيفيت تمركزي كه بايد داشته باشيم مي تواند مسئول شكل گيري يك گفتگوي منفي با خويش باشد . با كمي تمرين شما مي‌توانيد ياد بگيريد هر خصيصه دروني مختل كننده خود را اداره كنيد .
    انگيزه
    بسياري از دانشجويان كه از مشكلات تحصيلي رها هستند و در دانشگاه موفق مي‌شوند اغلب توانايي شان را در اداره امور بر مبناي انگيزش خويش تعريف مي‌كنند:
    ?تو بايد در دانشگاه بودن را بخواهي .تو بايد بداني چرا اينجا هستي? گاهي اوقات سخت گيريها دربارة درس ،رشته تحصيلي يا حتي صرف در دانشگاه بودن موجب مشكلاتي در زمينه تمركز مي‌شود.
    راهبرهايي كه در زمينه مقابله با مشكلات ناشي از حدت و شدت انگيزه ها وجود دارد از تمرين روي هدف برگزيني ساده تا خود ارزيابي‌هاي مفصل را شامل مي‌شود.
    مشاوران تحصيلي در هر مؤسسه‌اي مي‌توانند در مورد انتخاب درس و برنامة درسي ، رهنمودهاي ارزشمندي ارائه دهند شما به عنوان دانشجو مي‌توانيد از دفاتر مشاوره دانشجويي دانشگاه خود مطالبي در زمينه مساله انگيزش ـ تمركز به دست آوريد.
    مشكلات شخصي
    شما يكي از محدود افراد خوش شانس خواهيد بود اگر توانسته باشيد دانشگاه را بدون مقابله با مشكلات تحصيلي ناشي از مصائب شخصي بگذرانيد. حتي امور معمولي چون قطع ارتباط با يك دوست مي‌تواند يك اختلال جدي در توانايي تمركز ايجاد كند. در بيشتر موارد اين امور مخل تمركز، كوتاه مدت هستند و توانايي تمركز به طور طبيعي به سرعت باز مي‌گردد .موقعيتهاي جدي يا خفيف ،كمك بيروني را گاه لازم مي‌گردانند. برخي دانشجويان دريافته‌اند اختصاص دادن زماني به فكر كرد درباره يك مشكل مي‌تواند به كاهش مشغله ذهني‌شان كمك كند.
    + جعفري 
    سلام موفق وپيروز وسربلند باشي
    + ياسمن تنباكويي 

    چطور زيبا شويم؟

    جوانتر به نظر بياييد

    بـادام خـواص فـوق العـاده ضد پيري دارد. نه تنها حاوي مـيــزان زيادي ويتامين E است (مي دانيد که اين ويتامين جـزء ويـتـامين هايي است که معمولاً پشت ظرف کِرِم ها و لوازم آرايشي از آن نام مي بـرنـد)، بـلـکـه حـاوي ميزان زيـادي اسـيـد چـرب هـم مـي بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک مي کند)، همچنين حاوي آنتي اکسيدان سلنيم مي باشد. اما حواستان باشد که زياد از اين ماده غذايي نخوريد. درست است که خواص زيبايي و آرايشي زيادي دارد، اما ميزان کالريش هم بالا است و ممکن است باعث چاقي شود.

    گود رفتگي و سياهي زير چشمتان را از بين ببريد

    هيچ کس دوست ندارد که زير چشمهايش گود رفته و سياه شود. اما اگر به اين وضعيت دچار شده ايد، از ويتامين C به همراه آهن استفاده کنيد. اين دو ماده با يکديگر موثرترين راه براي از بين بردن سياهي و گودرفتگي زير چشم هستند. از سينه مرغ بدون استخوان و پوست (منبعي عالي از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد يا قرمز (منبع ويتامين C ) استفاده کنيد.

    ناخن هايي محکم داشته باشيد

    با خوردن پروتئين مي توانيد به ناخن هايتان استحکام بيشتري داده و آنها را تقويت کنيد. پروتئين باعث ساختن کراتين (ماده تشکيل دهنده ناخن) مي شود. سينه مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهي تن و حبوبات همه در اين منظور به شما کمک مي کنند.

    + ياسمن تنباكويي 
    Blaise Pascal
    Western Philosophy
    17th-century philosophy

    Blaise Pascal
    Full name Blaise Pascal
    Birth June 19, 1623(1623-06-19)
    Death August 19, 1662 (aged 39)
    + ياسمن تنباكويي 

    << راه هاي برانگيختن انگيزه دانش آموزان>>

    1-آشنايي با علاقه هاي دروني دانش آموز و استفاده از روش هايي که علاقه آنها را افزايش مي دهد.
    2-ترغيب دانش آموزان به تعيين و برقراري اهداف کوتاه مدّت و بلند مدّت.
    3-وجود رابطه بين آنچه که ياد مي گيرد و هد فهايي که تعيين کرده است.
    4-توجّه به توانايي هايي هر دانش آموز و توجّه به اين نکته که تکليف نبايد از حدّ توانايي او بيشتر باشد.
    5-آگاهي دانش آموز از آنچه که از او انتظار مي رود.
    6-دخالت در تعيين و بر قراري هدف ها.
    7-شرکت در فعّاليت هايي که برايش مهم و معني دار است.
    8-دوست داشتن معلم خود و احترام گذاشتن به او.
    9-اطمينان از اينکه معلم نيز او را دوست دارد و به او احترام مي گذارد .
    10- انگيزش هاي منفي (ترس از تنييه) معمولاَ يادگيري را کند مي کند و به تعويق مي اندازد در حالي
    که انگيزش هاي مثبت (تعيين جوايز و تقدير) موجب تسريع در پاسخ هاي مطلوب ميشود.
    11-ارايه آموزش هابا روش هاي فعّال که براي دانش آموز جالب و جذاب باشد.